LOOK WHAT I FOUND FROM MY SHOPPING ADVENTURE!

Oh uh yeah that would be me. Aren’t I cool? πŸ™‚ It was a random pic of myself from my shopping trip today. I’m kinda thinking these kinds of pictures are starting to become one of those stereotypical pics that every teenage girl does with their iPhones these days. Sad I know.. but I have to admit I’m being a such a hypocrite myself saying that, but I don’t know it’s just one of those pet peeves I have about society -__-

BUT ANYWAYS…

Look how effin’ amazing these sherpa looking hat things are :]

Yeah my mom & I were messing around in the department section & trying on the cool & expensive winter hats they had on display! Totally cute right? x] I wish I could get the bottom hat ❀ So fuzzy & warm! I swear you could wear that hat to Antarctica & you wouldn’t freeze to death wearing one of those! Only problems are:

  1. They’re UBER expensive :C
  2. I live in TX the most bi-polar state in the U.S. & you never know when it’s going to be hot, cold, rain, snow ect… -__-
  3. The town that I live in is just as bi-polar as the state itself & even though it gets really cold down here sometimes it never snows.. I mean it does snow, but it’s one of those things where everyone gets all excited that “OH MY GOSH SNOWFLAKES!!” & it starts pouring snow for the 1st few hrs & then all our hopes & dreams are crushed when all the snow melts and all that’s left our mushy puddles of broken hearts. And worse part we go back to school the next day. Yeah not exactly the kind of “winterland fantasy” I was hoping for.
  4. Since it doesn’t snow that much here I think it would be kinda weird if I wore the second hat around town or to school XD But they’re just cool to try on..

So in the end I didn’t end up getting these cuz they were way too overpriced ;p but for those who are wondering what brand these hats were I know the first hat was True Religion & I think the second one is Lucky Brand? Not 100% sure about the second one but I know for sure about the first one. But even though I didn’t get these awesome hats I already have a few winter hats of my own.. I own a sherpa hat from American Eagle that I bought last X-mas but I have no idea where it went.. o.o Haha I probably got to find it before it gets REALLY cold down here. So far the lowest has been 32 degrees? And it’s still November for pete’s sake! I don’t even know how cold it’s going to be during December >.<

So yeah.. for those looking for great places to find winter hats I know American Eagle has some great ones with the fur that are so fluffy x] & A&F & Forever 21 has some great ones too! I personally like Forever 21 the best out of the rest cuz one it’s more affordable to buy & they have cuter styles. For example while shopping I found this trapper hat & I instantly fell in love ❀

Anyone who has a heart of gold & money should buy me this hat for X-mas or my birthday? ^^ It’s only $14 so it’s pretty affordable πŸ™‚ AND IT’S ZOOO CUTE! Definitely need this hat! I shall love you forever & ever if you do! So yep this ends my mini blog on what I found during my shopping trip! Thought I should randomly share it with you guys since I’m a really open person :]

KTHXBAI πŸ˜€

~ Miss Mel
XOXO

Daily Post of My Life.

GOOD MORNING.

Burrrrrr. It’s so cold down here in TX now :C I’ve been going to bed in thick sweaters and long sleeved shirts since I don’t know like Thursday? πŸ˜›

Well besides a really cold morning for me today seems like a bright & somewhat sunny day? I know I haven’t been on here since last Saturday and so far I’ve really not accomplished much on my blog but I’m currently back to blogging & working on it ^^; Well for those who are interested in my every day daily life [which I’m sure no one does cuz I’m such a loser on the web..] what’s new in my life…

This would be us^

  1. Happy Five Months to the most amazing guy in the world whole entire world :3 I LOVE YOU. Actually my five months was earlier this week on Tuesday but thought I should let my online stalkers know πŸ˜‰ Hahah jk. It’s kinda weird how my bf & I celebrate our monthly anniversaries.. we started dating on the 13th but we celebrate every end of the month and not the 13th of every month.. don’t ask me why but it’s just this thing we do.. yeah we’re pretty weird I should say. I personally had a great time spending my five months with him πŸ˜‰ Haha no we didn’t do anything crazy or kinky *cough*:)

2. Oh also Halloween was this Monday! HAPPY BELATED HALLOWEEN GUYS! And guess what costume they picked out for meh -_____-

Eww. Sailor? Let’s just say I have such amazing friends.. -sarcastic voice-

For the record I was FORCED to wear this by my friends/bf.. yeah I’m not into the whole cosplaying kinda thing nor would I look cute even doing it. Trust me I’m not that cute to be dressing up like this LOL and also you can obviously tell how adorable my face looks now right? πŸ™‚ And for those of you who are fans of K-pop, Koreans, fanboys, guys with weird fetishes for cute Korean girls, ect… I don’t know if it’s just me but the costume reminds me of something SNSD would wear? BTW I got tons of candy <333 Currently eating a bunch right now and I’m slowly gaining more cavities and gaining more weight >.>

Uh yeah something like this^ Also referencing below to the MV Genie for those who know or don’t know about SNSD.Β 

3. Okay anyways getting off that topic cuz I could spend a whole day rambling on about SNSD.. Uh so anyways another thing that was pretty awesome about this week is I FINALLY got a pair of lace up army boot style shoes.. thing? LOL I don’t know what they’re called but I LOVE them ❀ I know it’s a suck-ish picture since I’m too lazy right now to get a better picture of them, but you kinda get the idea? I’ll post up better pictures & write a blog about these shoes sometime soon? I know these shoes are pretty trendy right now for the chilly season and I swear as soon as I saw these boots on the shelves I was like “MOTHER I NEED THESE”. Luckily my mom was in a good mood to buy these shoes for me ^^ and she thought they were pretty adorable too. And the best part about buying these shoes? They were on sale!! I was like holy flippin’ ASJKSHKASSBHD. [<— Yeah I tend to do that when I type excitedly] Yeah so now you know that being a bargain hunter is a pretty sweet deal. And normally these shoes run from $70+ at stores like Aldo, Nine West, Department Stores, ect.. but you know how much I got these for? :DD Well….

I’m not telling you πŸ˜‰

BUT.

For those who are interested I shall tell you in my upcoming blog about them! Please look forward to it!

So.. I guess this is all for now about anything new or awesome happening in my oh so boring daily life I live in.. I’ll be working on some new blogs hopefully soon but lately school work and this being my end of the sixth week week I’ve been working my butt off trying to keep up my grades in school and pulling up my Chemistry grade up ;p yeah I hate Chem btw. So thanks for reading :]

~ Miss Mel

XOXO

Jump Into My World…

HI GUISSSSSE :]

Welcome to my blog a.k.a Miss Mel’s personal fashion blog. Basically my reason for starting a fashion blog isΒ  to post pics & tips about fashion styling, what’s hot in fashion or on the scene. I’m still kinda new to this site so please bare with me as I try to somehow get my blog going ^^; A little about myself? I’m just another one of those 1,000,000+ girls out there who has fallen madly in love… with fashion. LOL

Hmm.. I’ve been obsessed with fashion since I can remember.. my mom was actually my inspiration for fashion, but me & her have totally different taste in things. I love cutting out magazine cut outs and taping them all over my bedroom wall and I mean what kind of teenage girl doesn’t do that? Fashion collages are my passion. I love doing a bunch of those in my spare time and maybe I’ll post a pic up sometime of one of them.. Currently I’m studying fashion designing at school [Not in college btw.. yet] Hahah I love watching a bunch of fashion shows, Project Runway is my LIFE. I have not ever not seen an episode from any season. Maybe one day when I’m good enough I’ll try out for the show? Hehe Tim Gunn is so adorable :3

I don’t know if it’s just me but whenever I go to a book store I don’t actually go there to buy books or actually read a book, but what i do is take every single issue of some type of fashion magazine ex: Vogue/Teen Vogue, Marie Claire, Seventeen, Cosmopolitan. Harper’s Bazaar ect.. and like I sit in a corner and read them instead.. LOL. And I never end up buying any.. hahah my parents are too cheap to buy any ): Then again I do believe it’s a waste of money to buy one every month when a new issue with new trends comes out 4 weeks after the one you just bought. Typically I tend to skim through the pics they have the magazine and read any interesting fashion columns people write about. It’s amazing how much you can know about fashion by just reading those small little paragraphs on the edge of the magazine that like everyone happens to look past.

Hmm if I’m not busy with school work or hanging with friends I’m usually on Polyvore πŸ™‚ I have to admit I’m a Poly-whore. No not like slut wise but I mean I’m like a fashion whore. Ok that sounds kinda weird o.o Well anyways that place is the perfect place to practice styling clothes & putting an ensemble together. I’m kinda obsessed with that site. Whoever created I bow down before your fashion mightiness & kiss the ground you walk on ❀ No jk.. but I do love you for making the site.Β  I’ll be making sets & posting them on my blog! Feel free to look at them & comment ask questions ect…

If you have a Polyvore account yourself please add me πŸ˜€ —> ohmissmel. I love hearing from people & comments you have for my sets. I really appreciate them!

Last but not least…

If you ever asked me who my fashion inspirations [besides my mom] my top three would have to be…

  • Chriselle Lim- a.k.a Youtube’s best fashion guru/stylist. OH MY GOSH… this lady is way too talented & gorgeous.. I kinda want her job?
  • Michelle Phan- I mean seriously if you love fashion as much as I do you HAVE to know her.. She’s my inspiration for makeup πŸ™‚
  • Bubzbeauty/Bubbi- She’s sooo adorable :] I just got into her a little while back & she’s also a great inspiration for fashion/makeup & she has the best comedy channel hahaha xD

Oh wow I wrote a lot already.. haha I’m already getting into the blogging spirit ;] So anyways I hope I somehow attract some fans or people into reading my insights on fashion and what not cuz then I would look like a loser on the web posting blogs 24/7 with no readers ^^; Just letting you know I’m really nice & I love meeting new people & I’d really love to hear your responses for things! [And no I’m not a creeper ;D] & also PLEASE no spams & hate mail/messages. I’d like mature people reading my blog and not a bunch of no life people putting crap up on my blog or anyone else’s blog.. not cool >.> This is my blog and I’m only human so if you don’t like or agree with what I post than don’t post anything at all :] So it was really nice to meet you [for whoever is reading this..] I hope to post a lot of things on my blog soon! Please look forward to it :]

~XOXO Miss Mel